زمان جاری : چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 4:30 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



تعداد بازدید 78
نویسنده پیام
ramsindadash آفلاین


ارسال‌ها : 1
عضویت: 19 /11 /1392


بیو گرافی شادمهر عقیلی

هفتم بهمن ماه سال 1351 خورشيدي در شهر تهران ( خيابان جيحون ) متولد شد . او در يک خانواده شش نفره بدنيا آمد. فرزند آخر خانواده است. دو برادرش به شهادت رسيده اند. پدرش در دوران نوجواني شادمهر به دليل سرطان در گذشت از کودکي با ديدن سازهاي موسيقي به اين رشته هنري علاقه مند شد.

در کودکي بسيار باهوش بود.آموزش موسيقي را از 6 سالگي آغاز نمود .از همان آغاز فعاليت موسيقي ، عشق و علاقه خاصي به نوازندگي و ساخت آهنگ داشت و زياد به سمت و سوي خوانندگي نمي رفت. بعد از اتمام مقطع راهنمايي به هنرستان موسيقي رفت.در جواني طبعي سرکش و روحيه اي بلند پرواز داشت، عشق به موسيقي در او موج مي زد . سختکوش و پرکار بود و در سخت ترين شرايط تمرينها و آموزشهاي خود را ترک نکرد . گاهآ در فضايي کوچک و نيمه تاريک ساعتها تمرين مي کرد تا قطعه اي را به درستي بنوازد. اولين ساز تخصصي او سنتور است و ويلون و گيتار را به خوبي مي نوازد همچنين بر تئو ري موسيقي و سولفژ تسلط کافي دارد ،شادمهر به ?? ساز موسيقي تسلط کامل دارد. در آهنگسازي و تنظيم نيز بسيار دقيق و زبر دست مي باشد .

در سال 1376 از هنرستان موسيقي به اتفاق يک گروه به واحد موسيقي صدا و سيما رفت. فواد حجازي هم جزو آن گروه بود. در همانجا بود که با خشايار اعتمادي و عليرضا عصار آشنا شد. اولين آلبوم بدون کلام او به نام بهار من که تنظيمي جديد از قطعات قديمي بود مورد استقبال قرار گرفت و همزمان همکاري خود را با صدا سيما آغاز نمود . در همين سالها که جوانه هاي موسيقي پاپ تازه شروع به رويش کرده بودند، اولين کار شادمهر با صداي خودش معبود نام داشت که در زمان خود بارها از شبکه هاي ايران پخش شد .شادمهر جوان که به دنبال بدنبال فرصتي براي ارائه ذوق و هنر سرشار خود بود آلبوم دوم خود ((مسافر)) را عرضه نمود. اين کاست با شعرهايي از سيد فريد احمدي، سهيل محمودي، بامداد جويباري، نيلوفر لاري پور و روشنک نمازي به بازاز عرضه گرديد که در مدت زمان کوتاهي مورد استقبال زياد مردم بويژه جوانان قرار گرفت .مسافر کاري متفاوت است که سبک خاص دارد بويژه آنکه معطر به عطر ياس در رساي بزرگ بانوي جهان حضرت زهرا(س) با شعري ساده و روان و نوايي محزون و دلنشين است بطوريکه در تار و پود جوان ايراني نفوذ مي کند و تا ثير شگرفي بر جاي مي گذارد . او توانست کمبود موسيقي جوان پسند و مردمي را تا حدود زيادي جبران کند پخش قطعاتي از اين کاست از صدا و سيما و ارائه آلبوهاي بعدي نظير دهاتي و پر پرواز و بازي در فيلم پر پرواز نقش بسيار زيادي در شهرت و محبوبيت او داشت بطوريکه در اندک زماني مورد توجه مطبوعات و رسانه هاي داخلي و خارجي قرار گرفت.

کارهاي شادمهر که در ايران ارائه شد هرکدام در زمان خود رکورد شکن بودند خودش تا زماني که از ايران برود از ميان ترانه هايي که خوانده بود، \" هزار و يک شب\" ، \"ياس\" ، و \"دلخوشي\" رابيشتر دوست داشت.

شادمهر با آهنگسازي و تنظيم خودش بسياري از خواننده هاي ايران را مطرح کرد وبا نام خود روي کاست خواننده ها باعث فروش بيشتر آنها شدکه از آن جمله اند : خشايار اعتمادي - حسين زمان - ناصر عبداللهي - مسعود خادم - چنگيز حبيبيان - سعيدشهروز - فرهاد جواهر کلام - عرشيا - مهران احراري - حميد غلامعلي - داود ناقور - محمد خاکپور - مهرزاد - عصار و... در خارج از کشور نيز براي مهستي - ليلا فروهر - جمشيد - فريده و...آهنگسازي وتنظيم کرده است . بعد از انقلاب اولين خواننده اي بود که در سينما هم به عنوان بازيگر حضور پيدا کرد . هرگز در عرصه ي موسيقي از استادي بهره نگرفت و خودش صاحب سبک بود. مادرش را خيلي دوست دارد و در آلبوم آدم و حوا شعري براي او سروده با نام (يه لقمه نون) ... اهل دود و دم نيست و سيگار هم نمي کشد.

شادمهر وقتي در ايران بود آلبومي ساخت به نام آدم و حوا که هيچ گاه مجوز نگرفت و بالاخره... شادمهر پس از بي مهري هاي فراوان از سوي وزارت ارشاد و شوراي موسيقي و به دنبال مجوز نگرفتن آلبوم آدم و حوا و همچنين ممنوع الصدا و تصوير شدن علي رغم ميل باطني اش تصميم به ترک وطن گرفت تا ادامه ي زندگي موسيقيايي خود را در آنسوي آبها تجربه کند به همين منظورارديبهشت سال 1380 ازايران به کشور کانادا ( شهر تورنتو ) مهاجرت کرد تا در آنجا ادامه ي فعاليت هاي هنري خود را دنبال کند . بعد از رفتنش شايعات زيادي درباره او گرفته شد از جمله اينکه زنداني شده، به بيماري رواني دچار گشته و ... ولي همه ي اينها شايعه اي بيش نبود. ميگويد دلش براي ايران خيلي تنگ شده. عرشيا يکي دوسال پيش آلبومي به بازار عرضه کرد به نام بهونه که شادمهر هم در آن خوانده بود، ولي شادمهر آن ترانه ها را در ايران براي عرشيا اتود زده بود و عرشيا از اين فرصت استفاده کرده و براي شهرت خود اين کاست رو به طور مشترک به بازار عرضه کرد.

ما حصل چهار سال اقامت در کانادا چهار آلبوم خيالي نيست , آدم فروش , پاپ کرن و سبب است که با استقبال بي نظير ايرانيان در داخل ايران و سراسر جهان مواجه شد هم اکنون شادمهر در خارج از کشور به موفقيت هاي چشم گيري نايل امده و براي بيشتر خوانندگان و هنرمندان خارج از کشور آهنگسازي - تنظيم و نوازندگي مي کند و کنسرت هايي در شهرهاي مختلف جهان با هنرنمايي او برگزار مي شود . همچنين شادمهر هيچ گاه دوست نداشته به لس آنجلس برود و به قول خودش روش \"دوري و دوستي\" را در پيش گرفته که تا به حال هم باعث پيشرفت رو به جلو براي وي بوده است .

او محبوب ترين خواننده موسيقي پاپ ايران است، چند سال پيش زماني که شادمهر در ايران بود اين مطلب را روزنامه پر تيراژ و معروف آمريکايي واشنگتن پست عنوان کرده بود و بعد از شرح مفصلي از وضع موسيقي پاپ در ايران در مطلبي عجيب و تامل برانگيز شادمهر را سلاحي نو ظهور عليه موسيقي غرب دانسته بود ولي متاسفانه کسي نبود قدري تامل کند تا الان به از دست دادنش غبطه نخوريم و در اين آشفته بازار موسيقي پاپ در ايران کمبودش احساس نشود. به اميد روزي که به راحتي نوابغ خود را از دست ندهيم.



همكاران هنري شادمهر در يك نگاه

نيلوفر لاري پور/مونا برزويي/جواد شريف پور/شاهكار بينش پژوه/فريد احمدي/شيدا شفيعي/محمد علي بهمني/پاكسيما زكي پور/آزيتا قاسمي/صمد وفايي/فرزاد حسني/بابك روزبه/يغما گلرويي/ناصر عبد الهي/جمشيد/بهبود/مهران احراري/شروين/ايليا منفرد/حميد غلامعلي/عليرضا عصار/محمد اصفهاني/حسين زمان/ليلا فروهر/مهستي و . . . .




آهنگ شناسي
1. (1997) 1376 - بهار من (بی کلام)>فروردین ماه
2. (1998) 1377 -فصل آشنايي (کار مشترک)>فروردین ماه
3. (1998) 1377 -مسافر>تیر ماه
4. (1999) 1378 -دهاتی>اردی بهشت ماه
5. (1999) 1378 -مشق سکوت(بی کلام)>آذر ماه
6. (1999) 1378 -نغمه‌های شرقی(بی کلام)>دی ماه
7. (2000) 1379 -فریبا> خرداد ماه(غیر رسمی)
8. (2000) 1379 - پر پرواز (موسیقی فیلم پر پرواز)>تیر ماه
9. (2001) 1380 -آدم و حوا(غير رسمي)>شهریور ماه
10. (2002) 1381-خیالی نیست(بعد از مهاجرت)>دی ماه
11. (2002) 1382-دوری و پشیمانی(غیر رسمی) با همراهی عرشیا
12. (2004) 1383-آدم فروش>فروردین ماه
13. (2006) 1385- پاپ کورن>فروردين ماه
14. (2008) 1387- سبب>تیر ماه
15. (2009) 1388- تقدیر>دی ماه
تک‌آهنگ‌ها

تو بی نهایت شب (از آلبوم نازنین)
قفس (از آلبوم نازنین)
عطر و شبنم(از آلبوم کویر)
شب برهنه
داداشی
خانه خراب
غم تنهایی
تو رو اینجوری می‌خوام
لحظه عاشقونه
دل شکسته
بازیچه
حسرت
شام غریبان(سنتی)
زمستون
خانوم خانوما
عادت

امضای کاربر : ramsin dadash
سه شنبه 22 بهمن 1392 - 12:35
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :